Through ethnographic and qualitative techniques the thesis explores, for the first time in Italy, the world of the clients of trafficked prostitution. Who are they? and (above all) what are the motives that push them to choose this segment of the sex market? In order to understand this question, the work has adopted two approaches. On the one side, participant observation of web forums frequented by clients, together with the administration of an anonymous internet questionnaire; on the other, some semi-structured interviews designed to collect further details directly from clients. The results allowed the drafting of a first profile of punters of trafficked prostitution, as regards both their features (age, education, etc.) and the individual, network and environmental motivations that push them to look for prostitutes victims of trafficking.
Utilizzando tecniche qualitative ed etnografiche la tesi esplora, per la prima volta in Italia, il mondo dei clienti di prostituzione trafficata. Chi sono? e (soprattutto) quali sono i motivi che li spingono a scegliere questo segmento del mercato del sesso? Per rispondere a tale domanda l'elaborato ha adottato un duplice approccio d'indagine. Da un lato l'osservazione partecipata di forum web frequentati da clienti di prostitute a cui si è aggiunta la somministrazione di un questionario anonimo in internet; dall'altro alcune interviste semi-strutturate e finalizzate a raccogliere ulteriori dettagli direttamente dai clienti. I risultati hanno permesso di tracciare un primo profilo dei clienti di prostituzione trafficata, sia per quanto riguarda le loro caratteristiche (età, scolarizzazione, ecc.) sia per le motivazioni individuali, relazionali ed ambientali che li spinge alla ricerca di prostitute vittima di tratta.
An Ethnographic Study on the Clients of Trafficked Prostitution in Italy
Cauduro, Andrea
2008
Abstract
Through ethnographic and qualitative techniques the thesis explores, for the first time in Italy, the world of the clients of trafficked prostitution. Who are they? and (above all) what are the motives that push them to choose this segment of the sex market? In order to understand this question, the work has adopted two approaches. On the one side, participant observation of web forums frequented by clients, together with the administration of an anonymous internet questionnaire; on the other, some semi-structured interviews designed to collect further details directly from clients. The results allowed the drafting of a first profile of punters of trafficked prostitution, as regards both their features (age, education, etc.) and the individual, network and environmental motivations that push them to look for prostitutes victims of trafficking.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
testo_completo.pdf
accesso solo da BNCF e BNCR
Dimensione
1.11 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.11 MB | Adobe PDF | |
06capitolo5.pdf
accesso solo da BNCF e BNCR
Dimensione
154.26 kB
Formato
Adobe PDF
|
154.26 kB | Adobe PDF | |
08annessi.pdf
accesso solo da BNCF e BNCR
Dimensione
143.2 kB
Formato
Adobe PDF
|
143.2 kB | Adobe PDF | |
01frontespizio.pdf
accesso solo da BNCF e BNCR
Dimensione
237.36 kB
Formato
Adobe PDF
|
237.36 kB | Adobe PDF | |
03capitolo2.pdf
accesso solo da BNCF e BNCR
Dimensione
247.3 kB
Formato
Adobe PDF
|
247.3 kB | Adobe PDF | |
02capitolo1.pdf
accesso solo da BNCF e BNCR
Dimensione
237.34 kB
Formato
Adobe PDF
|
237.34 kB | Adobe PDF | |
07bibliografia.pdf
accesso solo da BNCF e BNCR
Dimensione
173.6 kB
Formato
Adobe PDF
|
173.6 kB | Adobe PDF | |
04capitolo3.pdf
accesso solo da BNCF e BNCR
Dimensione
262.56 kB
Formato
Adobe PDF
|
262.56 kB | Adobe PDF | |
05capitolo4.pdf
accesso solo da BNCF e BNCR
Dimensione
327.4 kB
Formato
Adobe PDF
|
327.4 kB | Adobe PDF |
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.14242/159397
URN:NBN:IT:UNICATT-159397