Heuristic connections between green marketing procedures and pedagogical reflection imply good educational practices, in view of a full human development. Thinking today about the educability of the person and about the training of human resources, beyond interpretations related to media sensationalism and short-term profit, means deepen lifestyles, social responsibility, critical consumption and green marketing. Attention to the market is not seen as a mere requirement able to increase productivity, but it is essential, in relational terms, to build an open, sustainable and equitable society. The aim of this dissertation is to investigate the potential educational value of the market, as well as freedom of expression and regulation of socio-economic relationships.
Le connessioni euristiche tra green marketing e riflessione pedagogica implicano buone pratiche educativo ambientali, nella prospettiva dello sviluppo umano integrale. Pensare l’educabilità della persona e la formazione delle risorse umane, di là da interpretazioni legate al sensazionalismo mediatico e al profitto a breve termine, significa approfondire stili di vita, responsabilità sociale, consumo critico e green marketing. L'attenzione al mercato non si configura come mero requisito per accrescere la produttività, ma risulta fondamentale, in termini relazionali, per costruire una società equa, solidale, sostenibile e aperta. La ricerca intende indagare il potenziale valore educativo del mercato, in quanto espressione di libertà e regolazione dei rapporti socioeconomici.
Riflessione pedagogica, Green Marketing, Sostenibilità
Bornatici, Sara
2012
Abstract
Heuristic connections between green marketing procedures and pedagogical reflection imply good educational practices, in view of a full human development. Thinking today about the educability of the person and about the training of human resources, beyond interpretations related to media sensationalism and short-term profit, means deepen lifestyles, social responsibility, critical consumption and green marketing. Attention to the market is not seen as a mere requirement able to increase productivity, but it is essential, in relational terms, to build an open, sustainable and equitable society. The aim of this dissertation is to investigate the potential educational value of the market, as well as freedom of expression and regulation of socio-economic relationships.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
| 01frontespizio_tesiphd_Bornatici.pdf accesso aperto 
											Licenza:
											
											
												Tutti i diritti riservati
												
												
												
											
										 
										Dimensione
										68.63 kB
									 
										Formato
										Adobe PDF
									 | 68.63 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri | 
| 03abstract_tesiphd_Bornatici.pdf accesso aperto 
											Licenza:
											
											
												Tutti i diritti riservati
												
												
												
											
										 
										Dimensione
										9.94 kB
									 
										Formato
										Adobe PDF
									 | 9.94 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri | 
| tesiphd_completa_Bornatici.pdf accesso solo da BNCF e BNCR 
											Licenza:
											
											
												Tutti i diritti riservati
												
												
												
											
										 
										Dimensione
										357.84 kB
									 
										Formato
										Adobe PDF
									 | 357.84 kB | Adobe PDF | |
| 02bibliografia_tesiphd_Bornatici.pdf accesso aperto 
											Licenza:
											
											
												Tutti i diritti riservati
												
												
												
											
										 
										Dimensione
										82.47 kB
									 
										Formato
										Adobe PDF
									 | 82.47 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri | 
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.14242/160238
			
		
	
	
	
			      	URN:NBN:IT:UNICATT-160238