The present thesis analyzes a peculiar aspect of the airport handling: the allocation of liability among the air carrier and the (so-called) handler for the damage connected to the passengers and the baggage during the air transport. In particular great attention has been given to the evolution of the legislation relative to this sector (International conventions, Italian and European law) and to the principal legal teories and decisions of Italian courts.

La Ripartizione di responsabilità  nell'esercizio dell'handling aeroportuale relativamente al trasporto aereo di persone

-
2009

Abstract

The present thesis analyzes a peculiar aspect of the airport handling: the allocation of liability among the air carrier and the (so-called) handler for the damage connected to the passengers and the baggage during the air transport. In particular great attention has been given to the evolution of the legislation relative to this sector (International conventions, Italian and European law) and to the principal legal teories and decisions of Italian courts.
2009
it
Università degli Studi di Sassari
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Attili_E_Tesi_Dottorato_2009_Ripartizione.pdf

non disponibili

Tipologia: Altro materiale allegato
Licenza: Tutti i diritti riservati
Dimensione 583.51 kB
Formato Adobe PDF
583.51 kB Adobe PDF

I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14242/306451
Il codice NBN di questa tesi è URN:NBN:IT:UNISS-306451