My research analyzes characters, fields, contexts and efficacy of informal education in common and everyday realities such as family, work, social relations. This is a form of education mostly unintentional and less apparent than the more known formal education in schools and organized educational contexts. My dissertation is meant as an explorative map of the multifarious characters of this kind of education and as a well-grounded starting point for further research.
La ricerca indaga i caratteri, gli ambiti, i contesti e l efficacia dell educazione informale, presente in realtà usuali e quotidiane, quali la famiglia, il lavoro, le relazioni sociali. Si tratta di una forma di educazione meno esplicita e il più delle volte non intenzionale, al confronto della più nota educazione formale, presente nelle aule scolastiche e nei contesti formativi organizzati. La ricerca si configura come una mappa esplorativa dei caratteri multiformi di tale educazione e si propone di costituire un punto di partenza per ulteriori indagini.
L'educazione informale: caratteri, ambiti e contesti
SOTERA, MARIA GRAZIA
2011
Abstract
My research analyzes characters, fields, contexts and efficacy of informal education in common and everyday realities such as family, work, social relations. This is a form of education mostly unintentional and less apparent than the more known formal education in schools and organized educational contexts. My dissertation is meant as an explorative map of the multifarious characters of this kind of education and as a well-grounded starting point for further research.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Tesi di Dottorato Dott.ssa Maria Grazia Sotera.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.51 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.51 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.14242/72752
URN:NBN:IT:UNICT-72752