Living the totally involved ethnographic experience of an other culture changes the general perception of education and formation, not only of the host country but even in the provenance one. Critical pedagogy and reflective etngoraphy approach allows to give voice to yong people, creating new opportunities for countries and generation to meet and talk.

MONDI GIOVANILI E "TRASMISSIONE GENERAZIONALE DEI VALORI" A CUBA

TADIELLO, Cristina
2010

Abstract

Living the totally involved ethnographic experience of an other culture changes the general perception of education and formation, not only of the host country but even in the provenance one. Critical pedagogy and reflective etngoraphy approach allows to give voice to yong people, creating new opportunities for countries and generation to meet and talk.
2010
Italiano
GIOVANI A CUBA; TRASMISSIONE DEI VALORI
Università degli Studi di Verona
328
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Tesi Tadiello.pdf

accesso aperto

Dimensione 6.68 MB
Formato Adobe PDF
6.68 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14242/114541
Il codice NBN di questa tesi è URN:NBN:IT:UNIVR-114541