For the first time, the thesis investigates the origins of "Made in Italy" and analyzes the unprecedented promotional events which, after World War II, inaugurated Italy's critical, aesthetic and international success. The current worldwide perception of Italy is in fact the consequence of a cultural reconstruction that has slowly rebuilt the identity of the Nation between 1944 and 1961.
Per la prima volta, la tesi indaga le origini del "Made in Italy" e analizza le inedite manifestazioni promozionali che nel secondo dopoguerra hanno inaugurato la fortuna critica, estetica e internazionale dell'Italia. L'attuale percezione dell'Italia nel Mondo è infatti conseguenza di una ricostruzione culturale che tra il 1944 e il 1961 ha lentamente riedificato l'identità della Nazione.
Homo Faber. La ricostruzione identitaria italiana e la nascita del “Made in Italy”
PELLEGRIS, Clara
2021
Abstract
For the first time, the thesis investigates the origins of "Made in Italy" and analyzes the unprecedented promotional events which, after World War II, inaugurated Italy's critical, aesthetic and international success. The current worldwide perception of Italy is in fact the consequence of a cultural reconstruction that has slowly rebuilt the identity of the Nation between 1944 and 1961.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.14242/124985
URN:NBN:IT:UNIBG-124985